mitä odottaa, kun juodaan juutalainen kaveri

93 → vertaa venäläisen juutalaisen kirjailijan ja toimittajan Isaac Babelin ja Albert Camuksen väitettä, jonka mukaan hänen pitäisi saada samanlainen arviointi kuin ranskalais-algerialaisessa Nobel-palkinnon saajana kirjallisuudessa Camus - hän lopulta kuuluu samaan kontekstiin. Biller määrittelee ulkopuolisen asemansa tarkoituksellisena lähtökohtana kirjallisuudelle ja tuo itsensä täällä - vihjailemassa - hänen itsensä valitsemiin roolimalleihin ja isiinsä. Tämän lisäksi, että hän erottautuu saksalaisesta kirjallisuudestaan, Biller, joka on juutalainen kirjailija, on etsittävä paikkaa kanonisoidun saksalaisen kirjallisuuden ulkopuolella. Hänen täytyy siis suunnata itseään muille kirjoittajille kuin Thomas Mannille, hän analysoi, katselee taaksepäin, Biller, itsenäinen, "aito" juutalainen kirjallisuus juutalaisten päähenkilöiden kanssa ja kirjoittaa juutalaisista aiheista.

Tällainen kirjallisuus, jota ei ollut olemassa Saksassa 1980-luvun alussa, vastaisi hänen kokemuksiaan ja lukijoidensa odotuksia. 307. Olen samaa mieltä Billerin kanssa Gilles Guattariksen ja Félix Deleuze'n "Pienen kirjallisuuden" näkökulmasta, jonka yhteydessä olen samaa mieltä keskustelusta diskurssiteoriasta toisessa luvussa, jotta voisin perustella sopimuksen. Nämä näkökohdat muodostavat perustan Billerin luovalle sukututkimukselle, jonka hän kirjoittaa ja käyttää The Used Jew. Pienelle kirjallisuudelle (1976) Franz Kafkan erityisasema saksalaisessa kirjallisuudessa.